DIVORCE MYTHS AND FACTS

מיתוסים בגירושין

מיתוסים בגירושין

כמו בכל מקום, גם בארץ ישנם הרבה מיתוסים ושמועות בנוגע לתהליכי הגירושין. חלקם נכונים, בחלקם ישנו חלקם של אמת וחלקם פשוט לא נכונו.

חשוב להדגיש, כי אין תרופת פלא שמתאימה לכל זוג ולכל מקרה וצריך להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בהליכי גירושין ומומלץ לעשות זאת עוד בשלב שאתם רק חושבים על כך.

 

רק עו"ד המתמחה בתחום הגירושין יכול לענות לכם על השאלות שמתאימות למצבכם ולתת עצה מקצועית. הנה כיצד עורכי דין ענו על המיתוסים והשמועות הנפוצים ביותר:

 

לגברים כדאי לפנות לבית הדין הרבני ולאישה לבית משפט לדיני המשפחה.

 

חשוב לזכור, ככלל אין דבר חד משמעי וקבוע שמתאים לכל המקרים ולכן יש להתייחס לכל מקרה באופן ייחודי. לפעמים יומלץ לנשים לפנות לבית הדין הרבני ולא לבית משפט לדיני משפחה, ובמקרים אחרים תהיה המלצה לגברים לפנות לבית משפט לדיני משפחה.

בכל שאלה הקשורה לגירושין חשוב להתייעץ עם עורך דין גירושין בעל ניסיון לפני נקיטת צעד כלשהו.

 

תהליך הגירושין נמשך שנים רבות.

 

כמובן שבמקרים מסוימים הליך הגירושין כן יכול להימשך הרבה זמן, ישנם מקרים מורכבים, בהם בני הזוג לשעבר לא רק רוצים לפגוע זה בזה ללא הבנה כמה זה פוגע גם בהם וכמובן גם בילדים. אך ברוב המקרים ניתן לסיים את ההליך הלא נעים של גירושין גם בזמן קצר של חודשיים, פחות או יותר, אם ישנו רצון של שני הצדדים להסכמות.

 

סכום הכתובה הוא חסר משמעות.

 

כתובה היא מסמך בעל משמעות משפטית, ובית הדין יכול לחייב את הגבר לשלם את סכום הכתובה המצויין בה.  כמובן כל דבר הוא תלוי נסיבות, אך לא ניתן להגיד חד משמעית שאין משמעות לכתובה שחתמת.

אם בהסכם ממון קיים בסעיף שמחייב את הבעל לתת את הגט ולכן לאישה לא צריכה להיות דאגה על כך.

 

הדבר לא מדויק, כיוון שמתן הגט חייב להיות מעשה מרצונו החופשי של האדם וכאשר ישנו "קנס" לאי מתן גט ייתכן שבית הדין יסרב לסדר את הגט ואפילו לדרוש את ביטול סעיף הקנס כדי שהגט לא יוגדר כגט מעושה.

אנו ממליצים להתייעץ עם עורך דין משפחה שמתמחה בהסכמי ממון ולבדוק את ההמלצות בעניין זה איתו.

 

כאשר הילדים מסיימים לימודים בתיכון נפסקים תשלומי המזונות.

 

לא נכון, בתי המשפט קבעו כי גם לילד אשר סיים תיכון או התגייס לצבא, חייבים להיות משולמים דמי  מזונות, אך התשלום עבורם יהיה בגובה של 1/3 מהסכום של המזונות עד גיל 18 של אותו הילד.

 

אישה שבגדה בבעלה לא תקבל משמורת על ילדיה.

 

בקביעת משמורן , בית המשפט חושב קודם כל על טובת הילד ולכן כמעט ואין מקרים שבית המשפט יפריד בין הילד לאמו, אלא במקרים קיצוניים והבגידה לא נכללת בהם.

הורה ללא הכנסה גבוהה לא צריך לשלם דמי מזונות ילדים.

 

בקביעת גובה מזונות הילדים בית המשפט יבדוק את רמת הכנסתו של כל הורו, הסדרי השהות והמשמורת, יבדוק את צרכיו של הילד ולפי זה יפסוק את דמי המזונות. גם אם אחד ההורים מרוויח פחות עכשיו יהיה עליו לשלם את המזונות שנקבעו.

 

אישה שבגדה בבעלה לא תקבל חלק מהרכוש המשותף בינה לבין בעלה. ראש הטופס

 

אם מדובר ברכוש משותף, זאת אומרת רשום על שמם של שני בני הזוג, גם במקרה והאישה בגדה בבעלה, היא לא תצטרך לוותר על חלקה ברכוש זה. הדבר כן יכול לפגוע בקבלת כתובה ומזונות אישה.

אם הרכוש הוא רכוש שרשום על שני בני הזוג, האישה תקבל את חלקה בו.

 

זוגות שהתחתנו בחו"ל ולא בישראל בנישואין אזרחיים, לא צריכים לעבור בגירושין ברבנות.

 

במקרה ומדובר ביהודים, שני הצדדים יהודים, הליך הגירושין יתקיים אך ורק בבית הדין הרבני.

 

לאישה כדאי להיות משמורנית יחידה מאשר משמורת משותפת.

 

לפי דעתי, הדבר החשוב הוא טובת הילד, ולכן ברוב המקרים טוב יותר להיות במשמורת משותפת מאשר במשמורת לבד. חשוב לציין, כי מבחינת החוק שני ההורים הם אפוטרופוסים טבעיים על ילדיהם, ללא קשר לסטטוס הזוגיות שלהם. שניהם  מעורבים בהחלטות הכרחיות הנוגעות לילדים, כמו חינוך, בריאות ומגורים. אפשרות של משמורת משותפת יכולה לסייע למנוע מקרים של ניתוק האב מהילדים ולאפשר לו לקחת חלק פעיל בחיי הילדים.

 

סיכום

 

במאמר זה דיברו על המיתוסים והשמועות הנפוצים ביותר בישראל בנוגע לתהליכי גירושין. חשוב לזכור כי כל מקרה ייחודי ואין דבר חד משמעי שמתאים לכל המקרים. במקרים מסוימים תהיה המלצה אחת במקרים אחרים, שאפילו נראים אותו דבר, יכולה להיות המלצה אחרת, כיוון שהנתונים הלא נראים לעין אחרים וזה דורש טיפול אחר לגמרי.

והכלל החשוב מכל בכל הליך הגירושין הוא, אם יש רצון טוב והסכמה בינכם ההליך יעבור בקלות גבוהה יותר ועם פחות נזקים.

 

יש לכם שאלות?

רוצים לקבל יעוץ מקצועי לגבי הגירושין, איך להתכונן ואיך לפעול?

הינכם מוזמנים לפנות לעורכי דין משפחה בראשון לציון שלנו שמתמחים בגירושין בטלפון 077-3309465 או להשאיר פניה באתר.

*המידע במאמר הינו למידע כללי בלבד ואינו מחליף ייעוץ משפטי.