5 סימני אזהרה שמעידים על סיום הקשר

5 סימני אזהרה שמעידים על סיום הקשר.

5 סימני אזהרה שמעידים על סיום הקשר.

חשוב להכיר את סימני האזהרה המעידים על סיום הקשר ומחשבות על גירושין ולכן בואו נראה את 5 מסימני האזהרה הנפוצים ביותר, כולל חוסר תקשורת, חוסר כבוד, חוסר מאמץ, חוסר אינטימיות פיזית וחוסר אמון.

חוסר תקשורת

אחד מסימני האזהרה הנפוצים ביותר המעידים על סיום מערכת יחסים ומחשבות על גירושין הוא חוסר תקשורת. כאשר זוגות מפסיקים לדבר, זה סימן שהם התרחקו והפסיקו לנסות להבין אחד את השני. זה יכול להתבטא בדרכים שונות, כמו הפסקת דיבור אחד עם השני, הימנעות מקשר עין או אי-רצון לדבר על נושאים חשובים. כשהתקשורת בין בני זוג נפסקת, זה סימן לכך שהקשר בבעיה ואך עלול להגיע לגירושין.

חוסר כבוד

סימן אזהרה נוסף לסיום מערכת יחסים הוא חוסר כבוד. כשאשר מפסיקים לגלות כבוד זה לזה, זה סימן ששהיחסים או התפרקו, או בדרך לבתפרק ואולי בני הזוג כבר לא מתאימים זה לזה. זה יכול להתבטא בדרכים שונות, כמו אחד מבני הזוג לא מקשיב לשני, לא לוקח בחשבון את הדעות של השני או לא מעריך את רגשותיו,

זכרו כבוד הוא אבן יסוד בזוגיות בריאה, וכאשר הוא מתחיל להישחק, זה יכול להיות סימן לכך שהקשר נמצא בספירלה יורדת. כבוד הוא לא רק להתייחס אחד לשני בחביבות, זה גם להיות מודע לרגשותיו ולדעותיו של זה ולא לבטל אותם. מדובר בתשומת לב למרחב ולגבולות של השני ולא לחצות את הקווים הללו. מדובר בתשומת לב לזמנו ולא לקחת אותו כמובן מאליו. כבוד הוא הערכה של אחד את השני ולהתייחס זה לזה בצורה הראויה. יוסר כבוד יכול להיות דגל אדום שהקשר נמצא על סף גירושין. חוסר כבוד יכול להתבטא בדרכים שונות. ניתן לראות כיצד אחד מבני הזוג מדבר אל השני, או כיצד הם מתייחסים זה לזה בפומבי. ניתן לראות כיצד אחד מבני הזוג מבטל או מתעלם מהדעתו של השני. ניתן לראות גם כיצד אחד מבני הזוג לוקח את השני כמובן מאליו או לא מכיר במאמץ שהשני משקיע במערכת היחסים. חוסר כבוד הוא אחד מסימני האזהרה הפשוטים יותר לזיהוי , והוא סימן שאין להתעלם ממנו. על ידי תקשורת גלויה וכנה, על ידי תשומת לב לרגשותיו ולדעותיו של זה, ועל ידי הערכה זה לזה ויחס זה לזה ואף פניה לטיפול זוגי, בני הזוג יכולים לשפר ולהציל את מערכת היחסים שלהם ולהימנע ממחשבות על גירושין.

אחד הסימנים הנוספים ואפשר לומר הנפוצים ביותר לכך שמערכת יחסים עומדת לקראת סיומה הוא חוסר מאמץ בבא מצד אחד מבני הזוג. אפשר לראות את זה בצורה של לא להשקיע את אותו המאמץ במערכת היחסים כפי שהם עשו פעם, לא להשקיע את אותו זמן, אנרגיה או כסף במערכת היחסים, הרי בני הזוג כבר נשואים וחלקם לא מבינים שעדיין חשוב לשמור על הגחלת. לא פעם רואים את זה בכך שאין לבני הזוג סבלנות לנהל שיחות שיחות, לחשוב על איך לגרום לבן או בת זוג להרגיש מיוחדים, או לא להיות תומך כמו פעם.

חוסר אינטימיות פיזית

 

חוסר האינטימיות הפיזית הוא אחד מסימני האזהרה החזקים והמדאיגים לסיום מערכת יחסים. אינטימיות פיזית היא חלק מהותי בכל מערכת יחסים והיעדר בה יכול להעיד על כך שהקשר לא חזק כמו פעם. זה יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות, כמו אי נגיעה אחת בשניה, אי החזקת ידיים בפומבי, אין יותר נשיקות או הימנעות ממגע פיזי אחרת וכמובן בפעילות מינית. כל אלו יכולים להוות סימנים לכך שהקשר הגיע לנקודת אל חזור ושמחשבות על גירושין עשויות להיות באופק. חשוב לשים לב לתמרורי אזהרה הללו ולנסות לתקן את המצב לפני שיהיה מאוחר מדי. אם חוסר האינטימיות הפיזית נמשך, ייתכן שהגיע הזמן לשקול אם הקשר עדיין בר קיימא.

חוסר אמון

אמון הוא הבסיס לכל מערכת יחסים בריאה, וכאשר האמון נשבר, זה יכול להיות קשה מאוד לתיקון. אם אתה או בן הזוג שלך לא יכולים לסמוך זה על זה, סביר להניח שהקשר יהיה מתוח ובסופו של דבר יסתיים. סימנים לחוסר אמון יכולים לכלול הימנעות משיחות הכוללות נושאים חשובים, כגון כספים או תוכניות עתידיות, או כאשר אחד מבני הזוג חושד כל הזמן באחר. אם חסר אמון, חשוב לדבר בפתיחות ובכנות על הנושאים ולנקוט בצעדים לבנייה מחדש של האמון. עם זאת, אם לא ניתן להחזיר את האמון, סביר להניח שהקשר לא יחזיק מעמד.

 

לא פעם בסיום הקשר ואף לקראתו מומלץ להיוועץ עם עורך דין גירושין מנוסה ובעל יכולת לתמוך בך.

הכרה בסימני האזהרה הללו למערכת יחסים כושלת חיונית על מנת לנקוט בצעדים הדרושים כדי לעבוד על הנושאים או, במקרים מסוימים, להמשיך הלאה. חשוב לזכור שמערכת יחסים עדיין יכולה להישמר אם שני הצדדים מוכנים לעבוד על הנושאים.

יש לכם שאלות?

רוצים לקבל יעוץ מקצועי לגבי הגירושין, איך להתכונן ואיך לפעול?

הינכם מוזמנים לפנות לעורכי דין משפחה בראשון לציון שלנו שמתמחים בגירושין בטלפון 077-3309465 או להשאיר פניה באתר.

*המידע במאמר הינו למידע כללי בלבד ואינו מחליף ייעוץ משפטי.

 

רוצים לקרוא עוד מאמרים:

מיתוסים בגירושין – תשובות מומחים.

אנשי מקצוע שיעזרו לכם במהלך הגירושין