טיפים שיעזרו לכם לעבור את הגירושין בצורה יותר טובה

10 עצות של עורכי דין שיעזרו לכם בתהליך הגירושין.

10 עצות של עורכי דין שיעזרו לכם בתהליך הגירושין.

עצות חשובות מעורכי דין גירושין מנוסים שיעזרו לכם לעבור את תהליך גירושין.

שאלנו את עורכי הדין לגירושין מה מה חשוב לאנשים לדעת על הליך הגירושין, למה להתכונן ולמה לצפות על מנת לעבור אותם בצורה האופטימלית. להן טיפים שעלו מהשיחה.

תהליך הגירושין – למה לצפות?

גירושין הם חוויה מורכבת ומערבות הרבהרגשות. בין אם אתה זה שיוזם את התהליך ובין אם אתה נענה לבקשת בן הזוג להתגרש, חשוב להבין למה לצפות. להלן מספר נקודות שניתן לצפות להם במהלך תהליך הגירושין.

  • כמבה זמן זה יקח?

הזמן עד לסיום של תהליך הגירושין משתנה בהתאם למורכבות התיק ולנכונות של שני הצדדים לסיים אותו כמה שיותר מהר. במקרים מסוימים, גירושין יכולים להסתיים בתוך שבועות ספורים, בעוד שבמקרים אחרים זה יכול להימשך מספר חודשים ואף שנים. חשוב להתאזר בסבלנות ולהבין שהתהליך לוקח זמן.

  • הרגשות.
    גירושים הם חוויה רגשית עמוקה שיכולה להיות מאתגרת מאוד. אתה עלול לחוות כעס, עצב ורגשות רבים אחרים, ולכן חשוב להבין זאת מראש ואף להיעזר באיש מקצוע, כמו פסיכולות, מטפל זוגי וכו'. חיוני לדאוג לבריאות הנפשית  במהלך תקופה זו, בין אם זה אומר לפנות לטיפול או להישען על יקיריהם לתמיכה.

 

האם גישור הוא האפשרות המתאימה למצבך?

כמו שכבר אמרנו גירושין זהו תהליך קשה, וזה לא נדיר שזוגות מוצאים את עצמם מסוכסכים זה עם זה. בעוד שזוגות מסוימים מסוגלים לעבוד יחד כדי לפתור את המחלוקות ביניהם, אחרים עשויים לגלות שהם צריכים את עזרתו של "מתווך", אחת האופציות היא גישור.

  • מה זה גישור?
    גישור הוא תהליך שבו צד שלישי ניטרלי מסייע לזוגות להתמודד עם המחלוקות ביניהם ולהגיע להסכמה. המגשר אינו מקבל החלטות עבור בני הזוג, אלא מקל על השיחה ועוזר להם למצוא מכנה משותף.
  • יתרונות הגישור.
    אחד היתרונות המרכזיים של גישור בכך שהוא פחות יקר וגוזל פחות זמן מהפנייה לבית המשפט. גישור יכול גם להיות פחות מלחיץ, שכן שני הצדדים עובדים יחד כדי למצוא פתרון. בנוסף, ניתן להתאים את הגישור לצרכים של כל זוג בנפרד, מה שיכול להיות חשוב במיוחד כאשר יש ילדים.
  • מתי ולמי מתאים הגישור.
    גישור הוא לרוב אופציה טובה לזוגות שמוכנים לעבוד יחד, אך מתקשים למצוא מכנה משותף. זה יכול להיות מועיל במיוחד לזוגות שמחפשים לשמור על מערכת יחסים חיובית אחד עם השני, במיוחד כאשר ילדים מעורבים בגירושין. עם זאת, ייתכן שגישור לא יתאים לכל המצבים, כמו כאלה הכוללים אלימות במשפחה או בעיות כלכליות מורכבות.

דע את זכויותיך -הבנת הזכויות והחובות המשפטיות.

חשוב להבין את הזכויות והחובות של כל צד במהלך ואלרחר הגישרוין, לא פעם קורה שבגלל אי הבנה של דברים בסיסיים בני הזוג רבים בינהם ומגיעים למצבים מאוד קשים, לכן חשוב להתייעץ עם עורך דין גירושין שמכיר את החוקים במדינתכם. להלן כמה זכויות וחובות משפטיות מרכזיות שכדאי להכיר:

  • חלוקת רכוש
    רכוש שנרכש במהלך הנישואין נחשב לרכוש משותף ויש לחלקו באופן שוויוני. זה יכול לכלול נכסים כגון בית המשפחה, כלי רכב וחשבונות פרישה.
  • משמורת ילדים ומזונות
    אם לבני הזוג יש ילדים, בית המשפט יקבע את המשמורת והראייה על סמך טובת הילדים. ניתן לפסוק מזונות ילדים גם להורה המשמורן.
  • הוצאות משפט
    כל אחד מבני הזוג אחראי להוצאות משפט משלו בגירושין, אך במקרים מסוימים ניתן לחייב את אחד מבני הזוג בתשלום שכר טרחתו של השני.
  • אישור הסכם הגירושין
    לאחר שהוסכמו הדברים ונכתב הסם גירושין הוא חייב להיות מאושר בבית המשפט. הסכם הגירושין המתאר את תנאי הגירושין, לרבות חלוקת רכוש, מזונות בני זוג ומשמורת ילדים ומזונות. השופט יקראי את ההסכם ויוודא ששני הצדדים מבינים על מה הם חתמו וחתמו על כך מרצונם.

 

להתקדם בביטחון ובהירות

לסיכום, לעבור את הגירושין יכול להיות תהליך קשה עם מעורבות רגשית רבה, ולכן חשוב שצדכם יהיו אנשי המקצוע הטובים והמנוסים שיעזקו לכם לעבור את התהליך בביטחון ןעם כמה שפחות נזקים. בין אם תבחרו לפנות לגישור או לבית המשפט, חשוב לעבוד עם עורך דין שיוכל לעזור לך להבין את הזכויות והחובות המשפטיות שלך.

זכרו כי גירושין הם תהליך, וייתכן שייקח זמן להגיע לפתרון. חשוב להישאר ממוקדים ביעדים שלכם ולעבוד להשגת התוצאה החיובית עבור עצמכם ועבור משפחתכם.

 

עצההסבראפיק הזמן
דבר ראשון -תפנו לעורך דין.לפני כל צד התייעצו עם עורך דין גירושין מנוסה כדי לדעת כיצד להגן על האינטרסים שלכם.מיד
אספו מסמכים פיננסיים.ארגנו את כל המסמכים הפיננסיים הקשורים לנכסים, להכנסות, לחובות ולהוצאות.בהקדם האפשרי
היו מוכנים לתהליך ארוך.גירושין הוא תהליך ממושך שיכול להימשך חודשים ואף שנים, תלוי במורכבות המקרה.מספר חודשים עד שנים
תבינו את הזכויות והחובות שלכם.הכרת זכויותיכם וחובותיכם חשובה להשגת התוצאות הרצויות בהליך הגירושין.מיד

 

 

 

 

לעבור גירושים זה אף פעם לא קל, אבל עם ייעוץ והלך רוח נכונים אפשר לצאת מהתהליך חזקים ומוכנים יותר לעתיד. על ידי ביצוע העצות המועילות הללו של עורכי דין, אנשים יכולים להגן על האינטרסים שלהם ולהבטיח מעבר חלק יותר לפרק הבא בחייהם.

 

 

יש לכם שאלות?

רוצים לקבל יעוץ מקצועי בענייני הגירושין?

הינכם מוזמנים לפנות לעורכי דין גירושין בראשון לציון שלנו 077-3309465 או להשאיר פניה באתר.

 

בשיחה דיברנו עם Modiin-Law עורכי דין משפחה במודיעין, CILAW עורכי דין גירושין בבני ברק.

*המידע במאמר הינו למידע כללי בלבד ואינו מחליף ייעוץ משפטי.