רכישת דירה בישראל

קניית דירה חדשה מקבלן

קניית דירה חדשה מקבלן.

קניית דירה חדשה מקבלן בישראל היא צעד מעודף עבור רבים ולעיתים השקעה טובה, אך חשוב להימנע מטעויות ולהגן בצורה מירבית על עצמך מהן, ולכן מומלץ להתייעץ עם עורך דין מקרקעין שמתמחה בסוגי עסקאות אלו לקבלת עזרה.

לפני חתימת כל חוזים, חשוב לבחון את המצב הכלכלי שלכם ולהבין מהן הסיכויים שלכם לקבל משכנתא. מאחר ולהשלמת בניית הדירה עשויים לדרוש מספר שנים, חשוב גם לקחת בחשבון שתצטרכו לדאוג למגורים זמניים במהלך תקופה זו וחשוב להבין מחר של שכר הדירה עשוי לעלות בתקופה זאת במאות שקלים.

חשוב לציין ולהבין כי החוזה, נערך על ידי עורך דין של הקבלן, ותפקידו כמובן הוא לדאוג לאינטרסים של הקבלן ולא שלכם, לכן חשוב לשכור עורך דין משלך כדי להגן על האניטרסים שלכם. עורך הדין שלשלכם ידאג לכם להתמודד עם הנושאים המסובכים והמורכבים של העסקה, יבדוק בקפידה את המסמך ויזהיר מהריצות בו. הקבלן בדרך כלל מנסה להימנע מחובות, במקרים מסויימים אפילו על אלו שקבועיים בחוק.


הנה כמה נושאים חשובים שכדאי לשים אליהם לב לפני חתימת החוזה:

1. מועדים – חשוב לציין במדויק את תאריך המסירה של הנכס וכל הסטיות המותרים ממנו. זה חשוב מאחר והקבלן חייב לספק פיצויים על כל עיכוב במסירת הדירה. רבים מהקבלנים מנסים למזער סכום הפיצוי בחוזה.

2. פרטים טכניים – החוזה צריך לכלול הוספה המחייבת את הקבלן למסור את הנכס המגורים במצב המתאים לתקנים הקיימים והמצויינם בחוזה. חשוב לבדוק בקפידה את המפרטים הטכניים שצוינו.

3. נושאים משפטיים – ודאו שחוקיות העסקה אינה ניתנת בספק. חשוב לבדוק את סטטוס הנכס וההיתרים שניתנו לבנייה שלו. כמו כן, ודאו שקיימים כל הרישיונות והאישורים הנדרשים, כולל רישיונות בנייה ותוכניות מאושרות. חשוב גם לוודא שהקבלן הוא מורשה שרשום הפנקס הקבלנים עם אישור הסיווג הנדרש. חשוב גם לבדוק את הזכויות לבנייה ולבדוק האם קיימות חובות הקשורות לנכס.

4. אחריות – קבלנים לא מעטים עושים הכל הכמעט הכל כדי להימנע כמה שניתן מהאחריות. חשוב לקחת בחשבון שלכל דירה שנמכרת יש תקופת בדק שבמהלכה הקבלן חייב לתקן כל פגמים בבניה. אך גם לאחר סיום תקופת הבדק, קיימת תקופת אחריות נוספת לפי הסעיפים המצויינים בחוזה.

5. ערבות בנקאית – החוק שמסדיר עסקאות מקרקעין מגן על כספי הקונה ולכן לפני חתימה על חוזה, חשוב לוודא שהפרויקט מלווה בבנק. חשוב לבדוק שבחוזה מצויין במפורש עניין של הערבות הבנקאית ומצויין כי הכסף מועבר לחשבון הבנק. התשלומים חייבים להיות מובטחים על ידי הבנק תוך 14 ימים לאחר התשלום. חשוב שהחוזה יכלול סעיף הקובע שאם חשבונות הקבלן יגבלו או יעוקלו, כספי הקונה לא יוגבלו ויוחזרו לו.


ברכישת דירה מקבלן, מומלץ להיעזר בעורך דין מקרקעין לצורך ניהול משא ומתן על החוזה. לאדם חסר ניסיון יכול להיות קשה לזהות את הניואנסים שיכולים למנוע ממנו מאוחר יותר להגן על זכויותיו כאשר עלולות להתעורר בעיות.


אתם צריכים ייעוץ בבבחינת חוזה רכישה של דירה מקבלן, הינכם מוזמנים לדבר עם עורכי דין נדל"ן בראשון לציון שלנו 077-3309465 או להשאיר פניה באתר.

*המידע במאמר הינו למידע כללי בלבד ואינו מחליף ייעוץ משפטי