חוות דעת מוקדמת של שמאי מקרקעין

רכישת דירה – חשיבות חוות דעת מוקדמת של שמאי מקרקעין

חשיבות חוות דעת מוקדמת של שמאי מקרקעין

רכישת דירה היא אחד ההחלטות הגדולות והחשובות בחייהם של כמעט כל האנשים, הרי מדובר בהשקעה כספית גדולה, ולכן חשוב לבצע אותה בצורה מושכלת וזהירה. דבר ראשון הוא לקבוע שיחה עם עורך דין מקרקעין מנוסה שילווה אותכם בל שלבי הרכישה של הנכס, התעברתו ורישומו ועל שמכם. דבר נוסף שאנו ממליצים לבצע עוד בטרם לחתימה על החוזה, הוא לפנות לשמאי מקרקעין לקבלת חוות דעת מוקדמת. חוות דעת זו יכולה לסייע לכם להבין את שווי הדירה בפועל, ולמנוע מכם לשלם מחיר מופקע וגם לקבל סירוב בקבלת משכנתא אם שווי הנכס יתגלה כנמוך בהרבה ממה שחתמתם עליו.

בקצרה על מהלך רכישת הדירה

תהליך רכישת דירה מתחיל בדרך כלל בחיפוש אחר דירה מתאימ לצרכים ולתקציב שלכם. ניתן לעשות זאת באמצעות אתרי אינטרנט רבים או מתווכים. לאחר שמצאתם דירה שאתם מעוניינים בה, כדאי לקבוע פגישה עם המוכר ו/או עם המתווך כדי לדון על העניינים ולראות את הדירה יותר מקרוב ויותר בדייקנות.

  • במהלך הביקור בדירה, כדאי לשים לב למספר דברים חשובים, כגון:

    • מצב הדירה – האם הדירה במצב טוב או שהיא זקוקה לשיפוצים?
    • גודל הדירה – האם הדירה מספיק גדולה עבור הצרכים שלכם?
    • מיקום הדירה – האם הדירה ממוקמת באזור שאתם מעוניינים בו?
    • מחיר הדירה – האם המחיר שהמוכר דורש הוא מחיר הוגן?

חשיבות חוות דעת מוקדמת של שמאי מקרקעין

במקרים רבים עוד טרם חתימה על החוזה אנו ממליצים להזמין שמאי מקרקעין כדי לקבל חוות דעת על שווי הדירה. חוות דעת הזאת תעלה לכם כסף, אך היא יכולה לסייע לכם להבין את שווי הדירה בפועל, ולמנוע מכם לשלם מחיר מופקע, לגדול חריגות ועוד.

שמאי מקרקעין הוא מומחה בבהערכת נכסי הנדל"ן, אשר מוסמך להעריך את שווי הדירה על סמך מספר גורמים רבים, כגון:

  • מיקום הנכס – אולי אחד הגורמים החשובים
  • גודל הנכס
  • מצב הנכס
  • מחירים בעסקאות דומות באזור

חוות דעת של שמאי יכולה להיות שימושית גם במקרים בהם אתם רוכשים דירה במסגרת הליך משפטי, כמו גירושין או ירושה. במקרים אלו, חוות הדעת של השמאי יכולה לסייע לבית המשפט לקבוע את שווי הדירה.

חוות דעת של שמאי מקרקעין

 

כיצד לבחור שמאי מקרקעין

כאשר אתם בוחרים שמאי מקרקעין, חשוב לבחור שמאי מנוסה ובעל מוניטין טוב. כדאי גם לוודא שהשמאי חבר באיגוד שמאי המקרקעין בישראל.

ניתן למצוא שמאי מקרקעין מומלץ באמצעות המלצות מחברים, משפחה או מתווכים. ניתן גם לחפש שמאי מקרקעין באינטרנט וגם לפנות לבנק שבו תרצו לקבל משכנתא ולבחור שמאי מרשימה שיתן לכם הבנק.

עלות חוות דעת של שמאי מקרקעין

עלות חוות דעת של שמאי מקרקעין משתנה בהתאם לסוג הנכס, גודל הדירה ולמורכבות ההערכה. בדרך כלל, העלות נעה בין 2,000 ל-5,000 שקלים ויכולה לטפס גם יותר מזה.

רכישת דירה היא החלטה חשובה, ולכן חשוב לבצע אותה בצורה מושכלת וזהירה, והסכום של כמה אלפים בודדים שתלמו בקבלת חוות דעת מוקדמת של שמאי מקרקעין נראה מזערי ביחס למחיר הנכס שאותו תרכשו. חוות דעת זו תסייע לכם לדעת את שוויהאמיתי של הדירה, תעזור לכם לא להיות ב 10% מאנשים שבנקים מסרבים להם בקבלת המשכנתא ותמנע מכם לרכוש נכס עם ליקוייאו החריגות בניה.

 
אתם צריכים עזרה ברכישה של דירה?
 

*המידע במאמר הינו למידע כללי בלבד ואינו מחליף ייעוץ משפטי2